tirsdag den 23. november 2010

Løgner, Justine Lebalestier

Hovedpersonen i Løgner er en pige på 15 år, der hedder Micah. Micah bor i New York med sine forældre. De er forholdsvis fattige, og en hemmelig familieskavank, gør livet besværligt for Micah.

Hun har ikke mange venner, for ikke at sige nogen overhovedet, og da hendes eneste ven, Zach bliver myrdet, spidser tingene til.

For intet forholder sig, som man tror. Zach og Micah har måske været venner. Micah ved måske noget om hans død, og familiehemmeligheden bliver måske afsløret.

Jeg vil ikke fortælle for meget om handlingen, for det skal læses!!!

Bogen er simpelthen genialt bygget op med Micah som fortæller, og man er hele tiden i tvivl om, det hun fortæller, er sandt eller løgn. Flere gange igennem bogen måtte jeg ærgerlig erkende, at forfatteren/fortælleren havde snydt mig, og det, jeg troede, var rigtigt viser sig at være løgn.

Jeg vil på det kraftigste anbefale bogen. Den er simpelthen fantastisk! Intet mindre! Man bliver overrasket over udviklingen og man keder sig ikke på noget tidspunkt.

Læs den!!! Please!!! For jeres egen skyld.

Forlag Høst&Søn

Justine Larbalestier er australier, men fordeler tiden ligeligt mellem Sydney og New York. Hun er forfatter til flere ungdomsromaner, men Løgner er hendes første bog på dansk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar